نقــدِنقــد

خطـخطیـ هــای سید حسام الدین حسینی
مشخصات بلاگ
نقــدِنقــد

حضرت روح الله : غیر حق تعالی نور نیست، همه ظلمت‌اند و اگر چنانچه، ما از این حجابهای ظلمانی بیرون برویم و همین‌طور اگر موفق بشویم از حجابهای نورانی هم بیرون برویم و همه حجابها را خرق کنیم، آن وقت حق را به همه صفات و اسمائش مشاهده می‌کنیم و غیر او کسی‌نیست، سراب است.

طبقه بندی موضوعی

ارتباط وثیقی بین لیبرال (بخوانید اباحی گر) بودن و رومیایی (فینگیلیش) نویسی هست . کوروش صفوی از اساتید بنام و سکولار دانشکده ادبیات دانشگاه علامه میگفت رسم الخط فارسی باید رومیایی شود چون جوان ها رومیایی مینویسند . میگفت ترکها این کار را کردند به جایی هم برنخورد . او راست میگفت . چون برای او چندان مهم نیست 50 سال دیگر ملت قرآن که چه عرض کنم از پس خواندن یک غزل حافظ یا یک حکایت از گلستان جناب سعدی برنیایند . او استاد ادبیات است . یعنی نانش هم از ادبیات در می آید . اما این ها برایش مهم نیست . چون لیبرال است!


 .

.

.

همین چند روز پیش رفته بودم کتابفروشی نشر ثالث زیر پل کریمخان برای یکی از رفقا کتابی بخرم به رسم عذر خواهی و یادبود! هر چه گشتم از شعر و رمان و فلسفه و جامعه شناسی حتی یک کتاب ملایم هم از جریان ها غیر شنفکری دستم را نگرفت . تنها کتاب بینابینی که پیدا کردم غزلیات مرحوم منزوی بود که آن هم به خاطر اختلال در سیستم کارتخوان توفیق خریدنش حاصل نشد.(قابل توجه بعضی کتابفروشی های بچه حزب اللهی ها که از فروش کتاب های موفقیت در بیست ثانیه هم ابایی ندارند چه رسد به کتاب های شنفکرها ! )

.

.

.

این روزها به اتفاق رفیق لحظه های غم و شادیم سید علی سیدان مشغول تهیه یک مجموعه پادکست(فایل صوتی) به نام پرواز ققنوسم لینکش را گذاشتم تا بی بهره نمانید .


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۲
سید حسام الدین حسینی

پرواز ققنوس

رسم الخط فارسی

کتاب

نظرات  (۱۶)

سلام

این صدایی که تو پرواز ققنوس ها گزارش ها رو میخونه(گفتگو با ایرانمنش و جاوید و ....) صدای شماست؟

پاسخ:
بله
یزید می میخورد و نوه پیامبرو شهید کرد و نمازم میخوند . . . میشه بگم نمازخون ها آدمای درستی نیستن؟؟؟
شاه عباس یه شیعه بود که اتفاقا عاشق زن و ودکاهای روس و شراب های شیرازی بود . . . میشه بگم چون شیعه اس زن باره و دروغگو و ریاکاره؟؟؟
نه برادر اینطور نیس
دلیل اینکه استاد ادبیاتت میگه رسم الخط رومیایی یا فینگلیش باید کاربردی بشه (گرچه متاسفانه داره میشه) این نیس که لیبراله ، و دلیل اصلیشو باید از خودش بپرسی (اگه انسان صادقی باشه)
من خودم با لیبرالیسم و لیبرالها و لیبرال ماب ها معمولا مشکل دارم ولی این که بخاطر یه نفر ، یه عقیده دین یا فلسفه رو زیر سوال ببریم بی انصافیه
جالب اینکه  ملتهای شرق آسیا با آن خطوط عجیب و عریبشان توانستند بی سوادی را ریشه کن کنند و به بالاترین مدارج پیشرفتهای دنیای مادی هم رسیدند اما ارتباط فرهنگی خود را با نیاکانشان قطع نکردند اما این آقای صفوی به اصطلاح ایرانی و استاد دانشگاه هنوز در احوال دوران آتاتورک سیر می کند...
۱۹ بهمن ۹۱ ، ۲۱:۲۲ طیبه آقابابایی
سلام!
همیشه آدم از کسی که به مخیله ش خطور هم نمیکنه حرفایی میشنوه!
استاد ادبیات؟!
یعنی اینقدر دغدغه ی زبان نداره؟!
...
یاعلی
عزیز دل بیخود نیست که حضرت امام همیشه لیبرالها را با منافقین یکی میدانست.
در ضمن !
مطلبت بامزه بود! و البته نیش دار!
یادمه استاد های ما هم از این چرت و پرت ها زیاد می گفتند!
خدا همه را هدایت کند!

اون اقایی که از این قضیه لیبرال ناراحت شدن و بهشون برخورد که مکتب لیبرال زیر سوال رفت (؟؟؟) تا حالا به این موضوع فکر کردن که اگر در بین مسلمان ها، کسی مکتب کفر و شرک رو زیر سوال ببره ایا از طرف مسلمون ها مواخذه میشه که چرا یک مکتب رو با بی انصافی زیر سوال بردی؟؟؟
ایا غیر از اینه که اسلام اومده که کفر و شرک رو از بین ببره؟ ( نگفتم کافر ها رو گفتم کفر رو ). اساس اسلام نابودی شرک و کفره . ایا مکتب لیبرالیسم زیر شاخه مکتب کفر و شرک نیست؟ ایا این قضیه رو با توجه به فلسفه ی این مکتب میشه رد کرد؟؟
مکتب لیبرالیسم یک مذهب از فرق اسلام نیست که با هاش وحدت داشته باشیم. یک مکتب کاملا متضاد و کفر آمیزه که اساسا از نظر اسلام باطله.
از این دست مزخرف گویی زیاد بوده همه هم اتفاقا ادبیات دان یعنی 60 70 سالپیش تا حالا اصلا تصور کن دیگه کسی از هنر زیبا و بی بدیل خطاطی چیزی سر در نیاره فقط تصور کن .
یکی از اساتید میگفت چند بار در دانشگاههای خارج در طول سالیان دیگر استادان (خارجیها) به اینکه من کتابهایی مطعلق به 800 یا 1000 سال پیش رو میخونم و میفهمم متعجب میشدن و با این مسئله با دیده اعجاب و تحسین بر خورد میکردن و این که ما ایرانیها دارای خط و بخصوص زبانی هستیم که ار بالغ بر 1400 سال به اینسو زنده و پویا باقی مانده یک عامل مهم در تواناییهای علمی و فرهنگی میدونستند .
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/18481
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
۲۳ بهمن ۹۱ ، ۰۰:۴۹ مسیح کردستانی
خداقوت

husneyusuf.com
کاربرد فینگیلیش نویسی برای همون پیام رد و بدل کردن تو موبایل خوبه. از دست دادن خط و زبان یعنی از دست دادن هویت و فرهنگ و با توجه به این که ایران هویت و فرهنگ غنی دارد ما به عوض کردن خطمان نیازی نداریم. شرایط ترک ها و کشور های جنوب روسیه هم که چنین کاری کردند  با ما فرق می کند. استقلال فرهنگی ایران با این کشورها قابل مقایسه نیست. حتی نسل جوان هندی ها با این همه اباحه گری الان به زبان هندی حرف می زنند نه انگلیسی. 
البته قضیه تغییر خط موافقین و مخالفینی داره و قضیه الزاما به این شوری که شما تصویر کردین هم نیست. گذشته از این چه موافق تغییر خط باشید چه مخالف، مثالی که زدید بیشتر در جهت تایید لزوم تغییر خط بود چون به قول اون کسی که شما ازش نقل کردید با خط "رومیایی" قرآن و حافظ رو اتفاقا درست تر میشه خوند تا با خط فعلی
دوست عزیز بسیار خوب بود یک جلد کتاب« در خدمت و خیانت روشنفکران» و «غربزدگی» را به این باصطلاح استاد ادبیات فارسی؟! تقدیم میکردید۰ البته شبه روشنفکران ایرانی ید طولانی در به خراج گذاشتن میراث فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی دارند از میرزا فتحعلی آخوندف و ملکم خان و آدمیت گرفته تا پورداوود و فروغی و تقی زاده که راه رستگاری ایرانیان را در فرنگی شدن از ناخن پا تا فرق سر میدانست! این آقایون هم نوه و نتیجه های همان ستون پنجم استعمار یا به  عبارت دیگر جاده صاف کن ناتوی فرهنگی برای شهروندان دیش ـ ماهواره ای ! هستند ولاغیر، مؤید باشید۰
۰۶ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۲۸ سید امیر علی حیدری
سلام بنده خوب خدا
باعث افسوس است این اساتید را باید نشاند تا بچه ها اول دبستان برایشان از اهمیت فارسی حرف بزنند.
------------------------------
با افتخار لینک شدید
یا حق/.
پاسخ:
لطف دارید
سلام,چند وقتی است که سر میزنم و پست جدیدی نمیبینم چرا؟
پاسخ:
خشک شدن چشمه!
۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۳۲ سید امیر علی حیدری
سلام بنده خوب خدا
خدا قوت
این روزها وبلاگ نویسان ارزشی در تب و تابند، دلها گر گرفته.
امروز دلهای همه شیعیان سنگین و گرفته است شاید که از غم دل علی علیه السلام اندکی کاسته شود... .
با مطالب ایام فاطمیه بروز هستیم در این روزها ما را همراهی کنید تا اسراری از وقایع بعد از رحلت پیامبر را از زبان سلیم بن قیس هلالی بایکدیگر بشنویم و بر مظلومیت پدر و مادر شیعیان بگریم
313 مرد پیشکش، 4 تا به زور جور شد... .
اولین کسی که با خلیفه اول بیعت کرد؟
در روزهای آینده مطالبی زیر را از زبان سلیم بخوانید؛
- جلسه پنهانی اصحاب فتنه و سقیفه در حجة الوداع در کنار کعبه و پیمان برای جلوگیری از خلافت حضرت علی علیه السلام
- لحظات مرگ اصحاب سقیفه
- و ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی