نقــدِنقــد

خطـخطیـ هــای سید حسام الدین حسینی
مشخصات بلاگ
نقــدِنقــد

حضرت روح الله : غیر حق تعالی نور نیست، همه ظلمت‌اند و اگر چنانچه، ما از این حجابهای ظلمانی بیرون برویم و همین‌طور اگر موفق بشویم از حجابهای نورانی هم بیرون برویم و همه حجابها را خرق کنیم، آن وقت حق را به همه صفات و اسمائش مشاهده می‌کنیم و غیر او کسی‌نیست، سراب است.

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۴ ق.ظ

این که میگوییم پشت خیمه های دشمنیم به چه معنی است؟

این روزها از زبان برخی از نامزدها و نمایندگانشان این حرف را میشنویم که تنش زدایی در برابر جهاد نیست و تنها گونه رویارویی با دشمن رویارویی حضرت اباعبدالله علیه السلام در عاشورا نیست. و برای اثبات ادعای خود، مخاطبان را به ماجرای صلح حدیبیه حواله میدهند و می گویند تنش زدایی به معنی سازش و تسلیم نیست.

 باید صدق این سخن که تنش زادیی در برابر جهاد نیست و این که تنش زادیی در هر شرایطی به معنی سازش نیست را تایید کرد. اما در این میان چند نکته وجود دارد :

اول اینکه صلح حدیبیه به محض نقض یکی از موادش از سوی مشرکان قریش توسط رسول خدا ملقی شد و حتی آمدن شخص ابوسفیان به مدینه برای برقراری دوباره صلح بی فایده بود و رسول خدا پادرمیانی های همسر خود که دختر ابوسفیان بود را نیز به هیچ گرفتند و او را از خود راندند و با سپاهی ده هزار نفری مکه را فتح کردند.

دوم اینکه مقابله با دشمنان در سیره اهل بیت علیه السلام تنها یک گونه دارد و آنهم مبارزه با ظلم تا ریشه کن شدن قطعی آن و اجرای حدود الهی است و این را میتوان در سیره و سلوک تمامی حضرات از نبی مکرم اسلام تا حضرت حجت علیه السلام به خوبی مشاهده کرد . لذا در اوقاتی که جامعه ی پیرامون امام دعوت امام به احیا حدود و سنن الهی را لبیک میگفتند این مبارزه صورتی اجتماعی به خود میگرفت مانند آنچه در فتح مکه رخ داد و در دیگر زمان ها که مردمان سر در گریبان فرو میبردند خود به تنهایی در راه مقاومت در برابر طواغیت "استقامت" میکردند تا به شهادت میرسیدند .

سوم اینکه حضرت اباعبدالله علیه السلام در آن هنگامه از تاریخ اسلام پس از این که خبر حمایت های شیعیان با نامه های فراوان به ایشان رسید بدون فوت وقت حج را نمیه کاره رها کرده و عزم جهاد علیه طاغوت کردند. وآنچه مایه رقم خوردن واقعه کربلا شد جا زدن و سست ایمانی همان هایی بود که نامه ها را امضا کرده بودند. البته امام علیه السلام علی رغم سستی همرهان به همراه خانواده و نزدیکان خویش باز هم "مقاومت" کردند و حاضر به بیعت با طاغوت نشدند تا این که به شهادت رسیدند.

اما درباره شرایط حاضر و این که سیره خاندان آل الله چه رهیافتی میتواند برای ما داشته باشد باید مقدمه ای در باب تبیین شرایط موجود بیان کرد.

ملت ایران با انقلاب اسلامی و سرنگونی طاغوت داخلی علنا مبارزه خود را علیه طواغیت عالم آغاز کرد و رهبر این جریان هدف انقلاب را صراحتا "تشکیل حکومت جهانی اسلام" عنوان کرد . فلذا مردم با لبیک به دعوت حضرت روح الله رحمه الله علیه زمینه اجتماعی تحقق سیره اهالی حق که همانا ریشه کن کردن باطل است را فراهم کردند و با پایمردی در مواقف متعدد زمینه بروز حادثه ای همچون عاشورا را ازبین بردند و به عمل نشان دادند که اهل کوفه نیستند تا علی تنها بماند .

 در چنین شرایطی ملت ایران وارد مناقشه ای تازه با غرب شد . مناقشه بر سر حق برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای. در ابتدای این مناقشه ما علی رغم تاکید بر حق خود با هدف اعتماد سازی، غنی سازی را تعلیق کردیم و آنها نیز متعهد شدند که پس از دوره ای شش ماهه و پایان یافتن مذاکرات همه فعالیت های هسته ای ما رفع تعلیق شده و حق هسته ای ملت ایران را در آژانس بین المللی انرژی اتمی به رسمیت بشناسند. اما با نقض این پیمان نابودی همه سیکل هسته ای ما از تربیت دانشجو در زمینه های مرتبط با انرژی هسته ای گرفته تا تخریب نیروگاه اتمی را خواستار شدند و گستاخی را تا آنجا رساندند که قول دادند تا شغل دانشمندان،تکنسین ها و کارگرانی را که در زمینه هسته ای مشغول به فعالیت بوده و به این واسطه بی کار میشوند را تضمین کنند!

پس از آن بود که ما رویکرد عقب نشینی را با رویکرد مقاومت و پیشروی جایگزین کردیم و توانستیم از طرفی سیکل فناوری خود را کامل کنیم و امکان غنی سازی 20 درصد را نیر به دست بیاوریم و از دیگر سو بی اساس بودن ادعاهای غرب مبنی بر صلح آمیز نبودن فعالیت هایمان را از طریق مذاکرات به اثبات برسانیم.

پس از این موفقیت ها جبهه مستضعفین با الهام گرفتن از رویکرد "مقاومت" و پیشروی ملت ایران در برابر طواغیت حاکم شوریدند و آنها را به زیر کشیدند و بیداری اسلامی را رقم زدند در این بین اما دشمن بیکار ننشست و با زنده کردن کینه دشمنان قسم خورده اهل بیت و دامن زدن به جنگ مذهبی سوریه را به آشوب کشاند و با بسیج تمام منابع خود سعی در قطع کردن مسیر جبهه مقاومت از ایران تا فلسطین و لبنان کرد. اما در این موقف هم پشتیبانی امت از امام خود باعث مهار بحران و عقب راندن دشمن از نقاط استراتژیک جبهه ها در روز های اخیر شد و حالا چشم همه مستضعفین عالم و البته مستکبران به انتخابات ما دوخته شده چرا که همه به خوبی میدانند این انتخاب تا چه میزان میتواند در آینده سیاسی جهان موثر باشد . به همین جهت است که موج تخریب های گسترده رسانه ها خود را متوجه نامزدی کرده اند که بیشترین پافشاری را بر مقاومت و پیشروی میکند .

صد البته -همانگونه که در ابتدای این یادداشت عنوان شد- یقینا تنش زدایی در هرشرایطی به معنای سازش و تسلیم نیست اما این که در شرایطی مانند امروز که بر اثر مقاومت و پیشروی به چنین دستاورد هایی رسیده ایم صحبت از تنش زدایی به میان آید معنایی جز سازش و تسلیم را نمیتوان برداشت کرد . و گوینده این سخن نیز یا از اوضاع و احوال کنونی جبهه خودی و جبهه دشمن بسیار غافل است و یا ستون پنجم دشمن است.

..................................................................................................................

بعد التحریر:

-         - بدون تردید به سعید جلیلی رای خواهم داد.

-          - به نظرم آنهایی که مدام دم از عمل گرایی میزنند و میگویند مردم از شعار خسته شده اند برای ابزار جهت و ماهیت قائل نیستند و این نقطه  اشتراکشان با کارگزارانی ها و اصلاحاتی هاست.

-         - همچنان معتقدم دعوا اصلا نظری نیست . بیشتر آدم ها برای توجیه وضعیتی که دارند مبنای نظری جور میکنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۳
سید حسام الدین حسینی

سعید جلیلی

مقاومت

تنش زدایی

انتخابات

نظرات  (۶)

وقتی سایت فرارو(حامی قالیباف) برای شعار تنش زدایی که شعار قالیباف و بسیاری از شبه اصولگرایان و شبه اصلاح طلبان است، می رود از دل تاریخ اسلام صلح حدیبیه و جنگ احزاب و... را بیرون می کشد و همزمان هشت سال گذشته را حاکمیت تحجر می نامد، می توانیم بفهمیم که دعوا چندان نظری نیست.
آقایان مذبذب بین انتخاب آقای جلیلی یا قالیباف! قالیباف به تصریح خودش شما را متحجر و انقلابی نما می داند! به احتمال زیاد مانند دوران شهرداریش، جنبش سبزی ها در مناصب دولتی قالیباف جا دارند، اما متحجرین نه!
۲۹ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۳۹ محمد نیازی

سلام . گویا تکلیف شده است. ما دوباره به فضای مجازی برگردیم.

یا علی

پاسخ:
به سلامتی!
۱۷ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۴ حامیان دکتر سعید جلیلی
سلام.زیبا بود،لینک شدید

سلام

جملاتی که در پایین براتون مینویسم از یه بچه حزب اللهیه.بخونید و بگید چقد درسته و چقدر غلط.بعدش نظرتون رو برام بگید

ماکس وبر به کسی که از او پرسید آیا باید دولت را دوست داشت جواب داده بود: "یعنی من باید یک غول را دوست داشته باشم؟"
غول قصه ما هم سپاه است؛ به عنوان یک شبکه عظیم نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه ای، فرهنگی و...
طبیعتا میان سپاه و جهاد سازندگی انقلابی به عنوان یک جنبش مردمی و داوطلبانه،  با سازمان دولتی و بروکراتیک تفاوت بسیار هست. چیزی شبیه تفاوت میان "جنبش" (Geminschaft) و "نهاد" (Geselschaft) در نظریه فردیناند تونیس (که به دوگانه نهضت/نظام یا اجتماع/جامعه هم معروف است).
حرف ما هم اینست که اگر سپاه از ساختار سازمانی و متکی به بودجه های کلان نفتی به یک جنبش مردمی و داوطلبانه بازگشت پیدا کند، خوب است نه اینکه کل مملکت برود زیر یوغ آنها. که حتی تشکل ها و رسانه های انقلابی مستقل و مردمی هم جیره خوار حمایت های مالی سپاه بشوند و بالتبع تحت امر سپاه قرار بگیرند. انقلاب ها برای تداوم بیش از هر چیز نیاز به حمایت مردمی دارند نه ساختار دولتی.

پاسخ:
علیکم السلام
سپاه آنچنان که در متن بالا بیان شده یک سازمان یکسره وابسته به بودجه نفت و تمامیت طلب و مداخله گر نیست. سپاه هم مثل هر سازمان مردمی دیگری پس از این که به وجود آمده به دام بروکراسی افتاده و در این شکی نیست اما این که به این بهانه کسی از آن اعلام برائت کند جای چند سوال مهم را باز میکند. اول اینکه در بین این همه سازمان و نهاد بروکراتیک چرا دست بر روی سپاه میگذارید که دوست و دشمن بر تاثیر انکار ناپذیرش در حفظ و حراست از نظام تاکید دارند؟ دوم اینکه بر چه اساس شما مدعی میشوید که اداره سپاه اگر به حالت مردمی برگردد اتفاق مبارکی است؟ اگر منظورتان آن سپاه اوایل تاسیس است که باید گفت امکان چنین بازگشتی وجود ندارد چرا که زمانه زمانه دیگری است و این بر هر اهل تفکری روشن است اما این که آسیب هایی هست و باید برای آن چاره کرد و این که بخشی از بدنه سپاه نه امروز که از همان اوایل تاسیس در ورطه زد و بندهای اقتصادی افتاده و از مسیر اصلی منحرف شده شکی نیست.
ضمنا منظور تونیس از گمنشافت اجتماع و از گزلشافت جامعه است و هیچ ارتباطی به جنبش و نهاد ندارد .
در آخر هم باید عرض کنم که بنده خدایی که این جملات را نگاشته اگر همان درسهای خودش را خوب بخواند تا از نظریه مشهور تونیس اشتباه استفاده نکند دیگر چنین ادعاهایی نخواهد کرد.
سلام  ممنون از وب سایت خوبتون.
خدا رو شکر که رای نیاورد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی